dimarts, 18 de setembre del 2018

DECRET DE PLANTILLES I PROVISIÓ DE LLOCS DE TREBALL

UNA REFORMA LABORAL SENSE PRECEDENTS QUE ES CONSOLIDA A TRAVÉS DE MODELS DE GESTIÓ PRIVADA DELS RECURSOS HUMANS DELS CENTRES PÚBLICS.

UNA REFORMA LABORAL QUE SE’NS IMPOSA PER PART DEL DEPARTAMENT D’ENSENYAMENT AMB UNA PSEUDO NEGOCIACIÓ COL.LECTIVA I SENSE MARGES REALS DE MANIOBRA.





Avui el Departament d'Ensenyament ha aprovat el nou decret de plantilles i de provisió de llocs de treball que s'haurà d'aplicar a partir del curs vinent als centres d'educació pública d'infantil-primària i de secundària. Amb aquest decret s'acaba de tancar el cercle del canvi de gestió dels centres educatius de Catalunya. Juntament amb el decret d'autonomia i el de direccions despleguen la la LLei d'Educació de Catalunya pel que fa al govern i gestió.



Un decret que durant molts mesos s’ha gestat a espatlles dels propis treballadors i treballadores i dels seus representants legals, tot i ser els primers afectats d’aquesta reforma.

Un Decret que modifica substancialment la RLT ( Relació de llocs de treball) i que traspassa totes les línies vermelles en què es fonamenten els principis bàsics de la funció pública: la publicitat, la transparència, el mèrit i la capacitat.

Un Decret estratègicament dissenyat en exclusiva connivència, per i amb un casta directiva emergent, que res té a veure amb la gran majoria de directors/es que gestionen el dia a dia dels centres, no amb poques dificultats, però amb total coresponsabilitat, implicació, democràcia i transparència amb les comunitats educatives, i als quals el Departament els encomana el “lideratge” de projectes de direcció exigint-los resultats enmig de constants retallades .



Segons la lectura del decret en desprenem aquestes premises aplicades a centres de secundària. en definitiva es tracta d'introduir sistemes de gestió de personal propis de l'empresa privada.



1. La configuració de la plantilla d'un institut i la “flexibilitat curricular” corresponen exclusivament a la direcció , que les pot modificar anualment (art. 2).

2. El concurs de trasllats desapareix i se substitueix per tres tipus de concursos de mèrits. El primer, anomenat ordinari, pot incorporar requisits -addicionals de polivalència curricular; el segon, a més de requisits de polivalència curricular, pot requerir “peculiaritats pròpies” (sic); el tercer, està reservat a càrrecs directius (art. 3).

3. El total de la plantilla d'un institut nomenat directament per la direcció pot ser fins al 50% del claustre (disposició addicional 1a). Si, a més a més, tenim en compte que en la fase ordinària (art. 5.1) hi pot haver requisits addicionals i que aquests els determina la direcció (art. 1), el total de la plantilla nomenada directament i indirecta pper la direcció pot ser molt superior al 50%.

4. La direcció pot decidir la supressió d'una plaça i el trasllat forçós d'un professor, canviant els requisits de la plaça o avaluant-lo negativament (art. 23).

5. El criteri d'estructuració de les plantilles de secundària deixa de ser el de l'especialitat docent i passa a ser el de la “polivalència curricular”. Es podrà obligar un professor a impartir una matèria que no és la seva, declarar-lo “incompetent” i desplaçar-lo (art. 3, 21 i 23; annex 1).

6. El professorat interí i substitut serà nomenat directament per la direcció,sense cap altre requisit que estar donat d'alta a la borsa de treball (art. 25, 26 i 27; disposició addicional 5a).

7. El professorat estarà obligat a participar en activitats extraescolars i complementàries (annex 1, f).







Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada