dimarts, 18 de setembre del 2018

FETE-UGT presenta Informe Alternatiu al debat de la LOMCE en el Consell Escolar

Avui es reuneix el Consell Escolar de l'Estat. Un dels punts a tractar es el projecte de llei del PP, la LOMCE. Ja fa dies que al sindicat estem analitzant el contingut de l'únic article que té aquesta proposta legislativa que rebutgem per moltes raons. En la reunió la FETE-UGT presentarà un Informe Alternatiu.


Considerem que es tracta d,una llei recentralitzadora, involucionista, segregadora , inoportuna , ideològica ,sense finançament i que pretén fer un canvi de model del sistema públic educatiu del pais.

Anirem explicant perquè utilitzem aquests qualificatius.

Però hem d,afegir altres virtuts al text legal que ahir es va presentar als responsables d,educació de les CCAA: promou el poder de les direccions de centre en contraposició de la gestió i participació dels Consells Escolars, promou l'autonomia de centre entesa com una forma de diferenciació curricular i s'oblida del professorat com a part fonamental per una educació de qualitat.

Respecta a l'atenció a l'alumnat dibuixa un sistema selectiu, segregador que el que fará és posar més dificultats a aquells que ja en presenten ja que converteix l'ensenyament en una carrera d'obstacles en lloc de posar els mitjans per lluitar contra el fracàs i posar les bases d'un sistema que atengui la diversitat de l'alumnat .

Anem per parts.

Recentralitzadora:

Augmenta en un 10% la part del currículum que es decideix a nivell central, treient competències a les CCAA amb llengua i cultura pròpies.

Estableix 5 proves externes (revàlides) al llarg de les etapes primària i secundária homologades estatalment.Envaeix competències sobre el sistema d'educació de Catalunya.

Involucionista:

Es basa en conceptes competitius i de resultats en l'avaluació a través de proves en lloc de conceptes cooperatius, comprensius i que tenen en compte l'avaluació continua i la diversitat d'itineraris per aconseguir l'èxit escolar de tothom.

Segregadora:

A través dels diferents filtres provoca que l'alumant se separi per resultats acadèmics ja a l'entrada a l'ESO. Se salta les recomanacions dels estudis que demostren que la segregació provoca marginalitat i desigualtat en les oportunitats.

Inoportuna:

S'ha fet amb altres pretensions que la de millorar el sistema ja que no parteix de cap estudi aprofundit dels problemes que estim actualment en l'educació. Sense pacte polític i sense consens amb la comunitat educativa, és una llei imposada que respon a una clara voluntat de canviar el sistema en un moment en què el que cal és més inversió.

Ideològica:

Treu cohesió al sistema públic, promou centres d'èlit, diferenciació curricular i especilització dels centres que portarà a la selecció de l'alumnat i impedirà l'accés a una educació de qualitat per a tothom que garanteixi la igualtat d'oportunitats. Introdueix esquemes de gestió privada en el sistema públic i legalitza el concert a centres que segreguen l'alumant per sexe.

Sense finançament:

No té memòria econòmica. Es vol aprovar amb uns pressupostos retallats en un 14% respecte l'any passat.

Estableix el sistema d'educació de l'Estat Espanyol. Converteix els ciutadans que constitucionalment tenen dret a l'educació en beneficiaris d'un servei del qual sebla que l'estat com a garant de dret se'n desenten. Per tot això i molt més que podeu llegir en l'Informe Alternatiu , ens oposem a que tiri endavant aquests projecte de ll

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada