dimarts, 18 de setembre del 2018

La normalitat "anormal" de l'inici de curs

Ahir sindicats , federacions d'associacions de mares i pares, associacions de professorat i d'estudiants vam llançar un missatge unitari d'indignació davant de la situació que estem patint en el sistema públic d'educació de Catalunya.
Vam voler transmetre la idea que per construir una societat de progrés , justa, on el dret a l'educació ha de ser sempre una prioritat i on la igualtat d'oportunitats una garantia , anem en la direcció contrària.
Les retallades "infinites" tal com escrivim en el text de la carta adreçada a les famílies, ens porten a una situació molt difícil de gestionar dins dels centres perquè cada cop és més difícil organitzar un servei que atengui a la diversitat d'alumnat com cal, amb l'atenció personalitzada que es requereix si es vol qualitat educativa, si es vol que els resultats que emplenen les estadístiques, siguin més que un nombre en un estudi de la OCDE, que el fet educatiu serveixi perquè cada un dels alumnes del nostre sistema  esdevingui una persona preparada per ser un ciutadà responsable, un treballador amb prou eines culturals i formatives per progressar personalment i col.lectiva.
Els objectius d'acabar amb el fracàs escolar i de fer baixar el nombre de joves que no acaben els estudis secundaris postobligatoris mai s'aconseguiran si no s'hi posen els recursos.
Aquests dies hem sentit algunes afirmacions que seguidament han estat desmentides per estudis científics i objectius.
Extret de les conclusions de l'estudi "L'estat de l'educació a Catalunya. Anuari 2011":
"Si bé incrementar els recursos no garanteix la millora del rendiment del sistemaalgunes de les polítiques necessàries per a la millora de l’èxit educatiu passen forçosament per incrementar la despesa en: la creació d’oferta de formació professional o de programes de qualificació professional inicial, la personalització dels processos d’ensenyament i aprenentatge, o la promoció de l’escolarització equilibrada de l’alumnat amb necessitats educatives específiques, que pot suposar revisar concerts i ampliar el nombre de contractes-programa vigents actualment. [Pàg. 39] "

La normalitat acadèmica queda garantida per l'esforç , la voluntat i la professionalitat del professorat i el personal educatiu.
La normalitat és que tots junts, docents i pares i mares protestem perquè ens treuen allò que és nostre per dret democràtic.
Anormal és començar un curs en el que les aules estaran més saturades, les baixes del professorat i personal educatiu no es cobriran quan toca i és necessari i les plantilles de tots els centres disminuiran per atendre en el conjunt del sistema gairebé 30.000 alumnes més.
Anormal és assistir  a la precarització i desregulació de les relacions laborals en l'àmbit de la funció pública docent: retallada de salaris, increment d'hores lectives, contractació  parcial i totalment precària, desregulació en l'adjudicació de vacants, nomenaments a última hora...

Ahir , segons recullen els diaris d'avui , la Comunitat Educativa vam amenaçar amb més mobilitzacions i si fa falta més contundents si la Consellera Rigau no fa un esforç i canvia algunes de les seves decisions més nefastes i que atempten contra l'organització escolar entesa com la resposta professional a les necessitats d'atenció educativa de qualitat que s'ha de donar tal com marca la legislació vigent, com és el canvi en el sistema de substitucions de les baixes i en el canvi en la precarització de la contractació del personal interí i substitut.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada