dimarts, 18 de setembre del 2018

"NO" A LES MESURES DEL GOVERN EN EDUCACIÓ


FETE-UGT DIU "NO" A LES MESURES DEL
GOVERN EN MATÈRIA EDUCATIVA
El Consell de ministres ha fet públic l'avantprojecte de Llei de Millora de la Qualitat de l'Educació (LOMCE). Per nosaltres  suposa un retrocés per a l'educació d'aquest país, un pas enrere en la consecució d'un sistema educatiu estable i modern.

Ens hem de preparar per dir un NO rotund a aquesta llei que modificarà l’actual LOE d’una manera totalment injustificada.

Per començar no ve acompanyada de cap investigació o diagnòstic seriós del que ha aconseguit l’actual sistema en termes d’equitat i excel·lència, sense una mínima radiografia rigorosa dels punts febles i els punts forts, de quins problemes tenim i quines solucions caldrien aplicar.

El procediment en que s’ha presentat l'avantprojecte de llei és antidemocràtic. Parteix de la base de la imposició des d’un Govern centralista i poc dialogant. No s’ha produït cap debat amb els agents de la comunitat educativa ni cap tipus de negociació amb els sindicats del professorat. Per tant és una llei que neix d’esquenes a la societat en el seu conjunt i que respon als interessos de determinats sectors i com instrument dels postulats liberals que necessiten d’un sistema educatiu al servei dels interessos econòmics.
La reforma que planteja el ministre Wert suposarà la setena llei orgànica educativa en la democràcia.
A l'anunci de la tornada de la revàlida en acabar cada etapa es suma la subvenció als centres que segreguen l'alumnat per sexe, la disminució de les beques, la segregació primerenca dels estudiants així com la desaparició de l'assignatura d'Educació per a la Ciutadania.
A més, el ministre Wert pretén augmentar els continguts educatius mínims que fixa l'Estat per les comunitats, disminuint l’autonomia educativa de les mateixes.
Introdueix la mobilitat forçosa del professorat tant a nivell territorial com professional. Això vol dir que el professorat estarà al servei del Govern i no del de la societat. Augmentarà el nombre de desplaçats conseqüència de l'increment de l'horari d'unes assignatures en detriment d'altres i se li podrà assignar la impartició de qualsevol assignatura del seu cos.
FETE-UGT considera que aquestes mesures que afecten les condicions laborals del professorat han de negociar a la Mesa Sectorial d’Educació i contemplar en l'Estatut Docent que falta per desenvolupar.
Als retallades ja soferts com augment de ràtios i horaris,
disminució de professors, acomiadament d'interins, desaparició de programes, ara s'uneixen una sèrie de mesures que conduiran a la selecció i segregació de l'alumnat, atacant greument la qualitat i l'equitat de nostre sistema educatiu.
Dins de l'ensenyament obligatori pretenen incloure una FP Bàsica, que un cop més, pretén separar els alumnes cada vegada més joves i menys avantatjats i que suposarà un calaix de sastre per aïllar els alumnes amb dificultats.
FETE-UGT qualifica la nova llei educativa del Govern com contrareforma perquè suposa un pas més enllà tant pel que fa a drets laborals dels treballadors de l'ensenyament  com a les conquestes socials aconseguides a través de la educació.Considerem que la LOMCE és una llei retrògrada, centralista i adoctrinadora i que el Govern no considera l'educació com una prioritat sinó com un instrument a través del qual afermar la seva ideologia.
FETE-UGT desconeix si aquesta llei té memòria econòmica, en qualsevol cas ens preocupa com pensen finançar quan la majoria de mesures adoptades per aquest Govern es limiten a retallar.
Potser seria oportú tornar a reprendre el tema del Pacte per l'Educació, ja que un cop més aquesta es veu sotmesa al vaivé del Govern de torn. Segons els estudis europeus, els països amb millors resultats acadèmics són els que han mantingut els seus grans lleis educatives i només han inclòs reformes parcials.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada