dimarts, 18 de setembre del 2018

Els recursos per a l'atenció individualitzada han de ser efectius tot el curs.


Els recursos per a l’atenció individualitzada de l’alumnat han de ser efectius tot el curs.
La Secretaria d’Estat d’Educació, Montserrat Gomendio, anuncia la possibilitat de fer reforços al juliol, pels alumnes amb baix rendiment.
Des de la Federació de Treballadors de l’Ensenyament de la UGT  valorem aquest anunci com a populista i mostra del desconeixement de la Secretària d’Estat de la dinàmica educativa.
Els alumnes amb dificultats han de rebre ajut i reforç durant tot el curs escolar; aquest és el principi d’un ensenyament personalitzat i els centres han de tenir els recursos humans per fer-lo factible Principi de  difícil aplicació  quan el mateix Ministeri ha aprovat un decret que augmenta el nombre d’alumnes a l’aula.
Diu la Secretaria d’Estat que la majoria del sistemes educatius treuen millors resultats que el nostre. S’ha parat a pensar que potser la causa està en la manca de recursos que es destinen a l’educació?.Pel que fa al  percentatge del PIB que es dedica a l’ensenyament som a la cua de la Unió Europea; només superem a Grècia, Eslovàquia i Luxemburg. Amb dades del 2008, el percentatge del PIB destinat a Educació pel conjunt dels països de la UE era del 5’1%,  el d’Espanya, el 4’6% i  el de Catalunya un minso 3’8%. Només cal veure com els pressuposts en Educació del 2012 a Catalunya:  han baixat en 723 milions d’€. Ens hem quedat  amb unes quantitats similars a les de l’any 2007; amb una diferència, ara hi ha 100.000 alumnes més
I parla la Secretària d’Estat d’Educació  de motivar al professorat; des de FETE   denunciem la seva hipocresia en veure com al conjunt de l’Estat els docents perden drets, poder adquisitiu, estabilitat laboral.
Si ens fixem amb el que passa a Catalunya, bons deixebles del Ministre d’Educació, veiem com pel curs vinent es perd a tot Catalunya 2.700 llocs de treball docents tot i entrar al sistema 15.000 alumnes més.
La realitat ens diu que les polítiques educatives dels governs català i espanyol posen en risc la inclusió, l’equitat i la cohesió social, augmenten l’exclusió social i avorten la igualtat d’oportunitats. Quan CiU i PP parlen d’èxit educatiu i excel·lència educativa volen dir segregació i desigualtat. Els països amb sistemes educatius més equitatius són aquells que obtenen més bons resultats en les proves PISA. Queda clar, per tant, les retallades afecten tant de forma directa com indirecta les possibilitats i oportunitats educatives dels més desafavorits; aquest fet farà que augmentin les desigualtats educatives i com a conseqüència minvi la qualitat educativa.
FETE-UGT denunciem que la dimensió de les retallades és tan gran que òbviament tindrà efectes negatius en la qualitat educativa i en les oportunitats futures de moltes persones. La reducció del nombre de mestres, la reducció del nombre d’hores de les classes de suport o l’increment d’alumnes per aula i la precarietat laboral de molts i moltes docents en són exemples.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada